Wikia

Een parade grond zijn essentiel voor je leger. Ze reggelen het opzetten en uitzenden van legers. Elke parade grond levert een granizoen en dit bepaald het maximum aantal leggers dat kan worden uitgezonden worden.
AncientParade

Granizoenen en vlaggen

Bij de parade grond beschrijft 'legers' alle eenheden buiten een stad, zowel eenheden die aan het aanvallen zijn als die gelergerd zijn in het granizoen en veroverde tegels. Elke stad met een parade grond heeft zijn eigen legerploegen die beperken hoeveel leggers in het veld zijn(buiten de stad) kunnen zijn. Legerploegen en vlaggen worden gebruikt bij:

  • Aanvallende leggers nemen een vlag mee van de parade grond en de vlag wordt terug gekeerd als het gevecht voorbij is.
  • Veroveren en plunderen van een tegel crieert een granizoen, die een vlag meeneemt als een vestigging verlaten. Dan wordt het leger of voledig vernietigd, voledig ontbonden of teruggeroepen voor dat een volgend leger in zijn plaats worden uitgezonden. Versterkingen bedoelt voor een granizoen worden herplaatst naar de oorspronkelijke plaats waar door een legerploeg weer beschikbaar wordt.
  • Terugkerende troepen nemen een legerploeg in beslag maar alleen die van hun bestemming. Deze ploeg kan het maximum overschreiden van de eindbestemmingvestiging(bijvoorbeeld troepen van A zijn gelegerd bij grondstof B. Het terugsturen naar C zorgt er voor dat de ploeg terug komt bij A doordat ze de vlag van C gebruiken om terug te keren)

Extra leggers kunnen worden toegevoegd door de parade grond op te waarderen(grofweg een vlag per tijdperk). De Arc de Triomphe wonder voegt er twee toe per stad.

Granizoenen zijn de officiele termen voor legerbewegingen, zichtbaar van het spelersprofie. Maar granizoenen beschrijven technisch gezien de posities en bewegingen van een eenheid zelfs als aan het marcheren zijn of in de stad zijn. Granizoenen zijn te zien in het rijksoverzicht(behalve overbrengen van troepen en grondstoffen) en het spelersprofiel. Onofficiel verweist een granizoen naar een vlag wat voor verwaring kan zorgen.

Bepaalde gebouwen kunnen niet zonder een parade grond worden gebouwd: barrakken,wachttorens, harnaserijen, smidsen en paardestallen.