Wikia

Je onderzoek wordt ondersteunt in de vele onderzoekscentra in je rijk. Elk onderzoeksgebouw(zoals een bibliotheek) draagt daar aan bij.
AncientLibrary

Bibliotheken zijn de plekken waar je onderzoek doet om nieuwe technologien te ontdekken vooral vroege fase van het spel. Als je bibliotheken beter worden, worden niet je onderzoeken beter maar worden ze sneller onderzocht (behalve bibliotheek opwaarding die wel een opgewaarderden bibliotheek vereisen).

Onderzoek

Elk onderzoeksonderwerp heeft vooronderzoek nodig als mede goud en moeite. De goudkosten ligt vast en veranderd dus nauwlijks. De moeite bepaalt de tijd die een onderzoek duurt en dit wordt beinvloed door het aantal en levels van je onderzoeksgebouwen.

Dingen die de onderzoekstijd beinvloeden:

  • Het level van je bibliotheek
  • Het aantal bibliohtheken in je rijk (waaronder ook Plato's Academie en wonderen)

Werking

  1. Elk onderzoeksgebouw produceert een bepaald aantal 'onderzoekspunten' per eenheid tijd. Dit is rechtevenredig met het level van je onderzoeksgebouw (een level 3 bibliotheek produceert meer dan een level 1 bibliotheek.
  2. Elk onderzoek kost een bepaald aantal onderzoeks punten om te worden afgerondt.
  3. Tijdens het onderzoeken gaan alle onderzoekspunten uit je hele rijk naar een onderzoek. Dit blijft onderzoekspunten verzamelen tot er aan voldaan is en het onderzoek is afgerond.
  4. De klok voorspeld wanneer het onderzoek af is als er niets wordt veranderd aan de onderzoeksgebouwen. Als een onderzoeksgebouw wordt aangepast dan zullen de onderzoekspunten worden behouden, maar de snelheid zal dan anders zijn.
  • Als er niks wordt onderzocht of het onderzoek wordt afgekapt dan zijn alle onderzoekspunten verloren.